Acasă Blog

Scrisoare către Iov

0

O primă întrebare  (Iov 1.1-2:11)

Tendențios, ironic, uzurpator Satan face o acuzație în fața îngerimilor. Ce spune Satan despre robul lui Dzeu: Iov nu te iubește pentru ceea ce ești. Iov nu îi capabil să te iubească dacă nu-l aperi, dacă nu-i dai și nu-i înmulțești turmele. Cea ce numește el teama, venerare, adorare; ceea ce Tu consideri exemplar este doar un târg. Dacă îți vei retrage  mâna venerarea lui cu care te glorifica până în curțile cerești se va transforma în blestem. Ruinează-l și vedem dacă te mai iubește? Dzeu îngăduie aceasta provocare. 

Este dragostea lui Iov dezinteresată? Putem să îl iubim pe Dzeu pentru ceea ce este?

Pentru ceea ce suntem creatura din creatorul său? Putem să revenim la părtasia aceasta cu Dzeu? Putem să  fim prietenii lui Dzeu? Mă iubești, Petre? Mă iubesti până la Dzeu? O să doară. Cum arată dragostea aceasta interesată de noi și dezinteresată de orice privilegii? Deja se vede înspre Cine ridic mâinile.

De ce trebuie să doară dragostea? Dragostea lui Iov, Dragostea lui David, Dragostea lui Petru, Dragostea lui Ștefan, Dragostea lui Pavel, Dragostea episcopilor martiri, Dragostea noastra. De ce sunt consensuale dorul, dolorul, doliul? 

La cruce   îi răspunsul. Înainte de Iov, care poate îi prima carte din Istoria aceasta a Binecuvântării,  trebuie să ne întoarcem la cruce, la ce am mărturisit în apa botezului. Jertfa, suferința Lui, trebuie acceptata. Rebel, depun și eu armele. Depun sinele. O să doară desprinderea asta de sine, de lucruri, de lume. Doare renunțarea, doare vulnerabilitatea, doare inexistența. Dar numai așa își face loc dragostea. Este singurul drum spre Tatăl.  Culmea, mă acceptă și atunci când Îl las ca ultimă alternativă.Trebuie să aducem, să punem mâna pe mielul acesta ispășitor. Să punem pe El, să Îl lăsăm să ne ducă suferințele, păcatele! Toate, multe și mândre, ca dragostea noastra să fie multă, nu puțină. Această suferință, acesta moarte îi un dar bun și desăvârșit, sacrificiul perfect, incontestabil, greu de crezut, dar care se demonstrează prin efecte. Dragostea Lui la limită, pentru mine, cel care nu-I pot oferi nimic îi arătată prin suferința și moartea voluntara.

V-am spus că suferința nu-mi place. Și-i adevărat! Is atent la ea! Atenție, veți suferi! Dar este și o atracție pentru ea. Și știu: mai bine. Știu Cine a murit pe cruce pentru mine. Știu Cine a făcut primul pas, Cine a facut totul posibil că să am o relație cu Tatăl. O părtășie și o dragoste perfectă. A fost suferința care a asigurat că aceasta dragoste să fie fără vreo constrângere. Să fie dragoste. Mărturia lui Isus este incontestabilă astfel. Mărturia Lui despre cei ajunși în dragostea Lui este și ea de nejudecat.  Neprihanitul perfect a suferit, a murit, a trecut prin Iad, a suferit toată mânia Tatălui ca să aducă mărturia aceasta în procesul acesta al meu, al umanității, deja judecat.

Cum să nu iubești și tu? Când Cineva și-a arătat în felul acesta dezinteresul pentru câștigul personal și interesul total pentru misiunea umanității :ca oricine crede în El sa nu piara ci să aibă viață veșnică. Într-atât suntem de iubiți, până la dezbracarea de glorie, pâna la sacrificiul suprem, pâna la condiția în care să poată primi toată mânia – judecata lui Dzeu. El s-a făcut păcat pentru noi.

Ca oricine, dar și ca mine să nu piara, ci  să aibă viață veșnică. Avem iată! un destin comun. Dar, spune C.S. Lewis, Isus moare direct și individual pentru fiecare dintre noi, atent ca și cu aș fi singurul om de pe pamant. Interesul acesta se definește ca dragoste. Dzeu ne iubește. Suntem așa cunoscuți Lui, prieteni…fiecare vorba, fiecare fir de par, suntem într-o relație în care putem striga: Tata! Acesta e interesul lui pentru noi. Și atunci reîntreb? Putem și noi fi ca El numai în părtășie, în laudă și preamărire, într-o stare din aceasta paradisiacă în care credința nu mai e necesară, nădejdea s-a împlinit și rămâne dragostea ce ne ține și hrănește nemurirea  în jurul tronului slavei.

„Isus i-a răspuns: „‘Să iubeşti pe Domnul, Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău şi cu tot cugetul tău. Aceasta este cea dintâi şi cea mai mare poruncă. Iar a doua, asemenea ei, este: ‘Să iubeşti pe aproapele tău ca pe tine însuţi.’ În aceste două porunci se cuprinde toată Legea şi Proorocii.” Matei 22: 37-40 

Altruisti și compasionali putem fi toți. Îi uman. V-ați întrebat de ce compasiunea ne leagă ca și creștini? De ce spune Pavel în Filipeni să fim însuflețiți de aceeași dragoste. Îi o dragoste, îi o nunta pe viitor în cer pe care Dzeu o binecuvântează; o dragoste în care se manifestă și se extinde bunătatea lui ultima, generozitatea, hesed-ul Lui ce împlinește, ce abundă, ce duce la bun sfârșit planul. A intra pe calea mântuirii înseamna și această relație cu toți ai Lui. El e tatăl orfanilor, statusul văduvei, casa străinului, comoara împărătească a săracilor. Orice facem pentru acești neînsemnați îi facem Lui. Dumnezeu e dragoste, cine nu iubește pe fratele său minte că-L iubește pe Dzeu. Acesta e principiul generozității și bunătății lui Dzeu, așa suntem întru Isus așa implinim ca Pavel prin suferințele noastre jertfa lui Isus. Nu că ea nu a fost îndeajuns, ci pentru că îl putem reprezenta, pentru ca mâna întinsă și inima deschisă și dezinteresată se poate extinde și înspre alții. Aceasta evanghelie poate uimi îngerii: că Domnul e la lucru  în mine, în noi ca trup, ca organe și creaza iar din iubire ființe asemenea Lui: ființe iubitoare dezinteresat, investindu-le pe ele cu valoare. Asta ar trebui să îi pună mâna pe gura lui Satan, cum face Iov la sfârșit. Suntem o biserica a dragostei, iubim ascultând de o porunca împărătească a dragostei, a aproapelui. Similar așa îl iubim pe Dzeu, așa suntem autentici. Incontestabili. Dzeu nu e un tiran căruia să îi venerăm binecuvântarea noastra cu jertfe și cu fapte. Dzeu e un domn de iubit pentru ceea ce este în sine. Grația Lui. Harul Lui. Și nici noi nu oprimăm, nu manipulam, nu căutăm folosul relațiilor. Odată eliberați din dragostea Lui, ar trebui să putem elibera și noi pe alții. Dragostea îi despre libertate și lipsa de constrângere. Așa iubeste Dzeu. Bun și drept. Așa putem iubi și noi. Asta e beneficiul bunătății Lui, așa se împlinește jertfa lui Isus.  Sacrificial. Compasional. Pentru alții, să ne punem dezinteresați în locul aproapelui. E dezinteresată aceasta dragoste ce ne trage în sus, ce are nădejdea într-o viața veșnică aproape de sursa dragostei noastre? Iubim ca să punem cărămizi pentru o casă în cer sau iubim pentru alții, pentru ceea ce sunt, pentru ceea ce Dzeu are interes, pe cei cu care El se asociază și în a căror slăbiciune pune valoare?

„Se cuvenea, în adevăr, ca Acela pentru care şi prin care sunt toate şi care  voia să ducă pe mulţi fii la slavă să desăvârşească, prin suferinţe, pe Căpetenia mântuirii lor.” Evrei 2:10

Suntem  și o frățietate a suferinței lui Isus. Ne vom apropia tot mai mult de căpetenia noastră, dar nu facând din suferința noastra o faptă, careia să îi căutăm merite și admiratori la colțurile străzilor, ci acceptand suferința aceasta care uneori nu are răspuns. De ce M-ai părăsit! Iov nu știe ce se intampla în curțile Domnești. Suferința o acceptăm în dragoste și în încredere în deplinătatea funcțională a liberului arbitru, incontestabili prin mărturia lui Isus în tribunalele cerești. Isus se ridică în fața mărturiei lui Ștefan.

O acceptăm că este ziditoare și evanghelizatoare. O acceptăm  pentru ca iată așa funcționează în desăvârșire, în mustrare, în disciplinare bunătatea (agathosune) lui Dzeu pe calea mântuirii, Harul Lui e îndeajuns. Iov va pricepe încă de la începuturi Harul, răspunsul pe care-l primește și Pavel. Iov participă în Istoria Binecuvântării. Ce umbră precumpănitoare.

„Cine ne va despărţi pe noi de dragostea lui Hristos? Necazul sau strâmtorarea sau prigonirea sau foametea sau lipsa de îmbrăcăminte sau primejdia sau sabia?” Romani 8:35

O acceptam pentru că suntem în dragostea lui Dzeu, pentru că suferința noastra ar trebui sa fie altfel știind că nimic nu ne poate despărți de El. Că El e bun și credincios. Că asta-i Dragostea care leagă, care bucura permanent, care nu se desparte, care suferă totul, care acoperă totul,  care nu moare, care nu va pieri niciodată.

După cum o să vedem Satan cade în propria sa capcana.  Suferința nu îl va depărta pe Iov de Dzeu, ci îl va apropia de El. Iov va vedea și cunoaște personal pe Dzeu. Denigrarea operei lui Dzeu: omul, umanitatea , pământul ajunge sa ducă, invers la glorificarea Lui.

E terifiant  Dzeu ca l-a lăsat pe om sa treacă prin asta? E terifiantă masura asta a dragostei, pana unde poate merge interesul Lui pentru noi, cât contează suferința neprihanitului. Nu am ce să răspund decât pe același verset pe care am scris această scrisoare de dragoste:

„Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, că a dat pe singurul Lui Fiu, pentru ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viaţa veşnică.” Ioan 3:16.

Întreb și nu răspund, ca și C. S. Lewis. După ce a arătat că suferința e cale și  măsura dragostei pentru noi, cât de mult poate merge și până la Cine se poate extinde mânia și bunătatea Lui.  Am dori sa ne fi iubit mai puțin?

 

Seara de INCHINARE

0

El este minunat in SFINTENIE

Vineri, 27 Mai de la ora 19.00

 

Tabara de weekend GESTIONAREA ESECURILOR

0

GESTIONAREA ESECURILOR, LECTIILE UMILINTEI SI PUTEREA DE-A MERGE MAI DEPARTE

Tabara de weekend din acest an o vom avea in localitatea NADASEL la Pesniunea Armonia. Costul pentru tabara este de 160 ron / persoana pe toata perioada taberei. Costul include cazare & masa. Pentru copii se poate opta si pentru jumatate de portie, deci costuri si mai mici.

Programul taberei il gasiti aici

Inscriera o puteti face aici. Termenul de inscriere este: 8 august 2014

Plata se va face la sosire. (160 ron/persoana pentru toata perioada)

Pentru orice informatii: 0748.124335 dani GRUIAN

12-14 septembrie NADASEL

Tematica RUGACIUNE 2014

0

Saptamina Mondiala de Rugaciune.

…cind incetam a ne ruga, incepem a pacatui!

Prima saptamina din an este deja cunoscuta ca si Saptamina Mondiala de Rugaciune, deoarece majoritatea bisericilor evanghelice din intreaga lume o dedica (aceasta saptamina) pentru rugaciune.

Alatura-te, tu si familia ta, crestinilor din lumea intreaga in rugaciune. Tematica o gasesti AICI

 

 

 

 

 

Craciunul cui ?

2

XmasXmas or Cristimas

Xmas sau Christmas ?
Sarbatorile mele sau ‘sarbatorile Mele’ !? (Levitic 23.2)
Aud pe tot mai multi spunind ca sarbatorile nu mai sunt ce au fost odata…
Nu mai au acelasi farmec ca odata!
Poate ai aceiasi senzatie si tu.
Poate te-ai intrebat si de ce !?
 
Eu am auzit raspunsuri de genul: nu mai sunt iernile ca pe vremuri… de obicei era mai multa zapada. 
Lumea s-a modernizat si vechile traditii si obiceiuri sunt pe cale de disparitie. 
Spiritul sarbatorii s-a pierdut si a ramas doar amintirea unor sarbatori frumoase…
 
Totusi, farmecul Craciunului nu ar trebui sa fie dat de zapada, traditi, obiceiuri si alte brizbrizuri… ci de Hristos INSUSI.
 
Daca Craciunul pentru tine nu mai este ce-a fost odata, se prea poate ca Isus nu mai este pentru tine ceea ce a fost odata!
 
Criza Bisericii de azi, spune Kevin DeYoung, un pastor de la University Reformed Church din Michigan intr-un articol,  nu se datoreaza presiunii ateismului sau persecutiei, ci unui nou tip de crestin (modern care este in continua crestere) pe care il numeste: crestinul ‘semi-crestin’. 
 
Semi-crestinii, sunt indivizi care ajung sa frecventeze biserica ocazional, din cind in cind. Nu parasesc biserica dar nici nu este o prioritate. Ei sunt ceva mai mult decit cei care merg la biserica din an in Pasti sau doar la Craciun si la Pasti.
 
Ce mi-a atras atentia in dreptul bisericii din Laodicea din Apocalipsa 3, este faptul ca acei crestini caldicei aveau o parere foarte buna despre ei, cum de altfel se cred multi azi!
 
Un jurnalist de la USA Today comentind articolul lui Kevin, afirma ca tot mai multi ajung sa se raporteze la sarbatori nu ca la zile sfinte ‘holy days’ ci ca la sarbatori-vacanta ‘holidays’. 
 
Iata unul din adevaratele motivele pentru care s-a pierdut (si) farmecul Craciunului.
Am ajuns sa facem sarbatorile Domnului, sarbatorile noastre
 
In Levitic 23..2 Domnul i-a vorbit lui Moise si a zis: iata sarbatorile Domnului […], iata sarbatorile Mele.
 
Sarbatorile sunt ale Domnului, nu ale noastre. 
Sarbatorile nu sunt pentru relaxare (relaxarea noastra) ci pentru adorare, adorarea Lui, cu alte cuvinte, pentru inchinare!
Prima sarbatoare data de Dumnezeu poporului (Levitic 23.3) a fost sabatul,  a 7-a zi din saptamina care TREBUIA data Domnului.
Sabatul ca si celelalte sarbatori au fost date de Domnul pentru celebrare (inchinare).
In Exod 31.13 Dumnezeu spune poporului prin Moise: ‘sa nu care cumva sa  nu tineti sabatele Mele!’
 
Cred ca este foarte important, subliniez, foarte important sa ne reamintim ca motivul principal amintit de Dumnezeu pentru trimiterea poporului in robie ca si pedeapsa a fost: …pentru ca au pingarit sabatele Mele; au spurcat sabatele Mele… Ezecheil 20.16; 20.21,24; 22.8
 
Domnul Isus in mica apocalipsa din Matei 24, prevestea ca in vremurile din urma dragostea celor mai multi se va raci (Matei 24.12)
In acest sens Evrei 12.22 pare a fi relevant vremurilor noastre cind spune. ‘sa nu parasim adunarea cum au unii obicei’ 
 
De acest Craciun, incearca ceva diferit! 
Ce ai schimba astfel incit Craciunul sa nu fie holiday ci holy days!
Cine stie daca nu aceste schimbari vor fi de referinta pentru noul an sau de ce nu, pentru tot restul vietii!
Daca-mi spui ca aceasta sarbatoare, Craciunul,  n-a fost poruncita de Dumnezeu… evalueaza-te in ce priveste sabatul…  ai putea fi si mai obiectiv 😉
 
daniGRUIAN
 
 
 
 
 
 
 
 

Priviti TINTA!

0

Priviti TINTA! 

EuSUNT-K

Apostolul Pavel afirma in Evrei 12 faptul ca FOCALIZAREA pe ISUS este secretul fortificarii vietii de credinta.

In acest sens, in fiecare duminica in cadrul intilnirii de celebrare a bisericii si in cadrul intilnirilor bisericilor in casa, incepind din 17 Noiembrie, pina in 12 Ianuarie 2014, vom privi la citeva afirmatii ‘EU SUNT’ din Evanghelia dupa Ioan, cu scopul de-a vedea in ce fel viata lui Isus ne poate modela vietile noastre.

Concluziile, sau dupa caz confuziile, le puteti gasi AICI.

CINCI seri de nota ZECE

0

RUGACIUNEA PENTRU EI !

Aceasta as vrea sa fie partea mea de influenta, pe ea sa se cladeasca dragostea si actiunile mele.

Parinti, bunici, profesori, doctori, mass-media, fiecare om, fiecare actiune, fiecare gest, toate laolalta influenteaza vietile copiilor nostri.

Va invit, dragi femei, mame si nu numai, sa ne rugam pentru ei, sa vorbim despre cresterea lor, sa ne incurajam, sa invatam unele de la altele.

Voi avea ca invitate mame care… au trecut prin experiente in care au trebuit sa isi puna TOATA increderea in Dumnezeu. Ele au raspuns invitatiei mele spunand..” suntem onorate sa va vorbim, stim ca noi vom avea mai multe de invatat din aceste intalniri..”

Va astept cu mult drag la mine acasa. (Str. Colinei. nr. 7) la orele 18.00, in zile de joi: 24 oct, 7 nov, 21 nov, 5 dec, 19 dec.

Vor fi niste dupa-mese de nota 10 🙂

Romana Ghita- Urmanczy

romana@delicate.ro

GLS Cluj 2013

0

Participa la cel mai mare eveniment de LEADERSHIP la nivel MONDIAL – Samitul Global de Conducere, pe  25-26 Octombrie la Cluj, la Biserica Creștină Baptistă „Betel”, str. Răvașului, nr.4-6

Pentru inscriere viziteaza saitul http://www.glsromania.ro/about.shtml

REMEMBER – Tabara de ‘weekend’ 15-17 Septembrie 2013

0

 Angajatoari și angajați.

Standarde Biblice pentru angajatori:

  1. Scopul în și prin muncă: Glorificarea lui Dumnezeu. Coloseni 3.10
  2. Înțelege ce înseamnă sa fii proprietar-administrator (ispravnic). Totul aparține lui Dumnezeu. Iov 1.20,21
  3. Stabilește clar standardele și așteptările pentru angajați și le comunică clar.
  4. Este cinstit cu angajații săi. Coloseni 4.
  5. Este răbdator. Proverbe 29
  6. Evaluează bine limitele și posibilitățile. Nu angajează persoane care au nevoi financiare mai mari decât poate plăti.
  7. Prețuiește fiecare angajat. Aceasta declanșează energie constructivă în echipă.

 

Standarde Biblice pentru angajați.

  1. Știu sa fie mulțumitori. Filipeni 4.11,12
  2. Au respect fata de autoritate. Iuda8,16
  3. Lucrează cu hărnicie. 1Tesaloniceni 3.10
  4. Lucrează bine. (cauta excelența la locul de munca)1Petru.
  5. Este împăciuitor. Este om al păcii. Proverbe 11; 18
  6. Au o mărturie bună din partea altora. (recomandări bune).

DSC_0884

Tabara de weekend: 13-15 Spetembrie 2013

0

infoTabara2013

Pentru inscriere dati click AICI